Author |
Topic  |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/08/06 : 20:33:23
|
Ursäkta, jag har skrivit detta på 2 min innan jag skulle ned till tvättstugan. Ni kan få ta del av denna berättelse haha!
Hehe!
Jag och tjejen stack till Jugoslavien för 12 dagar sedan, för att sola och äta god mat, slappa och .. bara HA DE!! gött..
Hursomhelst..
En dag satte vi oss på ett Café, som vanligt gnällde jag på att det blåste så mycket, och att vi skulle byta bord.. Klappat och klart bytte vi bord, där det låg två flyers, nån sorts elektronisk festival med namn "entrance", ja och där står LTJ BUKEM, MC CONRAD, PFM !!! Jag blir handgripligen sjövild när jag ser att de skall spela just HÄR, i Hertzeg Novi i Montenegro, nämligen bara drygt 2 kilometer över vattnet, 10 minuter med båten..
Sedan lyckas jag utläs att de redan vart här, den 22:a verkar det stå och i mn förvirring blir jag helt deprimerad..
Nåja
Sedan lyckas min flickvän som är mer kultiverat i det jugoslaviska språket konstatera att det inte är den 22:a, utan 22 betyder TIDEN, och spelningen är på FREDAG, typ en vecka fram i tiden.
Blev lika sjövild igen!
---
Festen ägde rum påä en gammal ubåtsbas insprängd i ett berg, undervatenstunnlar som går från sida till sida av berget, mycket imponerande. Dock.. en av nackdelarna va - för mycket folk, närmare 3000 st.
PFM va bra, LTJ blev jag lite besviken på för han spelade halvtråkig halvmodern musik, och typ bara 2st egna låtar.. Conrad va rätt ok han med. Synd bara att PFM ska försöka sig på att MC:a, vilket de är totalt askassa på!
ja vilket otroligt sammanträffande att LTJ spelade just då vi besökte detta ställe, helt otroligt.
Tur man är gnällig, och ville byta bord:) |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
oxtragon
Member

73 Posts |
Posted - 2003/08/06 : 20:48:16
|
Trevligt, hade gärna också varit där :) Tycker iofs att LTJ är sådär men PFM hade jag gärna sett. Synd att PFM hade med sig dåliga MC:s (eller tillhörde de gruppen?), annars brukar engelska DJ:s ha med sig grymma sådana.
På klubben DB i Stockholm brukar det ösas på bra med DnB och MC:s!
/Peter |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/08/06 : 20:50:30
|
Jo det va ju den ena killen i PFM som MC:ade!! På db är det nästan alltid bra, där är jag i stort sett varje gång det är nått. |
 |
|
oxtragon
Member

73 Posts |
Posted - 2003/08/07 : 09:38:42
|
Jag har i ärlighetens namn varit dålig att gå på DB på ett tag nu. Har inte varit där på över ett år... Fick så brutalt ont i öronen sist. Antar att hörselproppar är ett måste där. Hursom. Lät som en trevlig spelning :)
/Peter |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/08/09 : 19:52:35
|
ja de har astaskigt ljud, och INGEN subsonic heller..
huvva |
 |
|
vecc
Member

458 Posts |
Posted - 2003/08/09 : 20:38:12
|
Errr....Talar du om italienska PFM, alltså Premiata Forneria Marconi. Dessa giganter i progvärlden (nej inte prog som i svensk prog, utan progressive rock)?
För jag hoppas verkligen du inte dissar dom? ;)
/Vecc |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/08/10 : 13:59:11
|
Elektronisk musik :) Inte progg haha! |
 |
|