HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Queensr˙che remasters?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Obizzz
Member

76 Posts

Posted - 2003/08/07 :  20:06:38  Show Profile Send Obizzz a Private Message
Tänkte jag skulle köpa mig Empire också till min QR samling men när jag gick in på ginza såg jag att alla QR fanns i en vanlig och en remaster. Nu undrar jag om någon hört dessa och kan säga vilken som har bäst ljud? (som ni kanske vet är det ju inte alltid de mixar rätt på en remaster )

Sen undrar jag också om nu ljudet är bra har de gjort något åt det förskräckliga ljudet på Rage for Order? Om så är fallet skulle jag ju kunna tänka mig att köpa en till.

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/08 :  11:18:20  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Jag tycker att Empire redan har ruskigt bra ljud(omastrad), tycker att det är den bästa QR-skivan som dom har gjort!
MVH/Mikaell.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2003/08/08 :  12:23:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag tycker i motsats till min namne att den låter för dj-gt i original. Massor med distorsion och kompression. Usch. Limitern är satt så hårt att alla toppar är avskurna med distorsion som följd (se tidigare Rush tråd).

Musiken är däremot mycket bra.

Jag har DCC remaster som är betydligt bättre, renare, mjukare, utan limiter distorsion. Gjord av steve hoffman. Ingen remaster kan dock göra något åt den taskiga inspelningen. Trummorna låter helt förfärligt, ingen bas etc osv.

Musiken är däremot bra.

Nu har jag gnällt färdigt.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/08 :  13:54:37  Show Profile Send nin a Private Message
Ja DCC skivorna går väl och få tag på än...Dom nya har jag inte hört men dom är nog som det brukar nu för tiden...HÖGT, HÖGT, HÖGT!!
Go to Top of Page

Obizzz
Member

76 Posts

Posted - 2003/08/08 :  20:22:08  Show Profile Send Obizzz a Private Message
det fick bli remastern eftersom den hade bonusspår :)
Go to Top of Page

Obizzz
Member

76 Posts

Posted - 2003/08/12 :  22:47:09  Show Profile Send Obizzz a Private Message
jaja det var inte dåligt ljud iaf ā la rage for order :)

verkar som det är lite väl högt ibland och den distar på sina ställen sången är helt ok tycker jag men trummorna är inget vidare men låtarna är ju kanonbra :D
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000