Sitter här med mina nyinförskaffade aktiva Behringer Truth-monitorer, kostade 5500kr från tyskland. Någon med förstärkare OCH högtalare(för max 6kkr tillsammans) som vågar sig på ett test? Mina högtalare finnes i Malmö och jag är rörlig över skåne :-)
Själv hade jag jättegärna lyssnat på monitorerna, men jag bor för långt bort. Jag är en fan av aktiva högtalare, men de flesta på marknaden är av naturliga själ optimerade för närfältslyssning ( < 2 m ) och måste därför equaliseras för lyssning i hemmiljö. Ibland finns kontroller för detta på monitorns baksida.
Öl har dom här i Norge så det behöver jag inte resa till Tyskland för.
Nu har jag kollat vad du har för högtalare. Om du köper en subwoofer, ja då blir det nog jävligt bra. Jag har väldigt bra erfarenheter av Berhringer. Jag har flera burkar från dom. Jag kör oxå aktiva högtalare sedan många år och nu kan jag nog aldrig tänka mig något annat.
Mja mja mina monitorer går väl ned till 53(-3dB) Hz vill jag erindra mig. Funderar på att bygga en sluten låda av ett Peerless XLS-element men är lite osäker på det tilltänkta slutsteget. Hypex går ju lös på en hel del tusenlappar :-/
Djur: Kolla in XLS-trådarna på DIY. Det verkar som att kvaliteten på framför allt filtren inte är den bästa i de enklare sub-stegen. Det verkar som att man med ett Hypex får en mer "färdig" produkt som inte behöver modifieras ytterligare. Hypex 200 och ett XLS 10" kostar typ 4500 kr. Det tycker jag det är värt.
är inte genelec bättre än behringer? vad jag vet skall genelec slå självaste MACKIE också...
när jag shoppar aktivt lär det iaf bli ett par genelec, men å andra sidan KANSKE de spelar i en annan prisklass. jag har nämligen inte den blekaste vad man får ge för ett par behringer. vem vet? -de kanske är värda sitt PRIS iaf, även om de är lite sämre absolut sett...