Nu försöker el-bolag vara bredbandsleverantörer. För att kommunicera över elnätet så använder de sig av variationer i spänningen över elnätet. Hur påverkar detta de apparater vi använder för att få bra ljud? Kan ljudet blir sämre om man det företaget som äger el-nätet använder det för datatransmition genom att variera nätspänningen?
deras "bredbandssändningar" ligger ju mkt högt i frekvens. sedan kopplar man på nån dosa som suger i sig dessa höga frekvenser och gör bredband rakt in i datorn.
ja man kan ju undra om det är bra detta.. kan högre frekvenser störa de som ligger under?
--------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
jag tror HiFi utrustningens nätdelar filtrerar bort det mesta. I mitt fall verkar det bli värre med nätfilter. Kan bero på att nätfiltret i och med nätfiltreringen inducerar störningar som är värre.
Thomas
"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar
Det är nog ingen ide att oroa sig, tydligen så funkar inte tekniken nå vidare, det går slött (som adsl) och det fanns problem med avstånd. Jag tror (hoppas) att detta inte kommer att slå, alla förtjänar att få 10Mbit full duplex