HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivtips - Kate Rusby
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/08/11 :  16:42:18  Show Profile Send JesseX a Private Message
En lysande artist som ännu inte märkts av i Sverige är Kate Rusby. Hon är det senaste stjärnskottet på den engelska folkmusikscenen och vandrar i fotspåren efter sångerskor som Sandy Denny och June Tabor.

För fans av band som Fairport Convention är Kate Rusby bland det absolut bästa som går att uppbringa bland dagens artister. Hennes musik är enkel och själfull.

Tyvärr går hennes skivor inte att hitta i Sverige. På CDWOW verkar de inte finnas heller. Jag skulle dock kunna tänka mig att de kan ta in skivor när hon har något nytt på gång. I England och USA är hennes skivor lätta att hitta. Någon gång har jag sett hennes skivor på skivbörser i Sverige men de är verkligen inte särskilt vanliga.

Det bör verkligen poängteras att hon är en stjärna på väg uppåt. Själv väntar jag på att hon ska ta sig för en lite turné utanför England och helst då till Skandinavien och Sverige. Det är nog mest en tidsfråga innan hon dyker upp på Mosebacke...
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000