Okey då man hört sig för om elektrostater, så kommer följdfrågan vilka högtalare bör man satsa på om man har 30000sek på fickan? Systemet idag består av en Vincent sv236 hybriden ! och kommer innehålla en vincent cd6 eller cd3 skulle vilja ha en Wadia men tufft det är allt man kan säga det kostar att ligga på topp! tar emot tips råd och rön på alla system förslag!
Om du fortfarande är intresserad av elektrostater och har 30k skulle jag leta efter ett par beg. ML Accent. Andra tips som faller mig på läppen är Apogee Slant 6 som jag själv var nära att släpa hem ( men insåg att den aldrig skulle få stå i vardagsrummet ) finns på Butikshyllan. Fler av mina favoriter Mårten Design Miles II, QRS Saturnus.
Ta dig en sväng i lite olika butiker och lyssna vad DU gillar för ljudtyp...det skiljer en hel del mellan de olika högtalarna..
Annars så skulle ett par QRS Merkurius kunna vara lämpliga. De kostar 22 500:- om jag är rätt ute.QRS Saturnus vet jag dock inte om den är så lätt att få tag på begagnad,men om du hittar ett par så tycker jag helt klart att du skall slå till. Det här bl aav klangmässiga skäl till Vincentelektronik. Mvh Kristofer
Ja det var många bra förslag får jag säga.... skulle jag ens fundera på Audiovector så skulle det bli ett par S6 avantgarde och de får jag ändå inte råd med så den ideen skrotar jag på momangen! Men kom gärna med fler förslag bryr mig inte om det handlar om elektrostater eller ej bara det är bra högtalare!
Med 30,000 på fickan skulle jag titta på ett par MD Monk. Om du accepterar begagnat så är idealet ett par MD Miles eller Audiophysics Virgo som båda har otrolig upplösning och detaljrikedom. Vänligen