Jag har ett försteg med en RCA-preout. Nu är det så att jag också har en aktiv sub som jag vill köra samtidigt med slutsteget. När jag kopplat in en enkel adapter som jag köpt försämras ljudet i mina golvare avsevärt.
Min fråga är om det finns någon "hifiadapter" som ger två preout?
Nackdelen med att använda Tape-out är att volymen är konstant på den utgången. Så varje gång du ändrar volymen till dom vanliga högtalarna måste du justera volymen även på subbasen.
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Lite motion skadar aldrig Sen tycker inte jag att lite höjd eller sänkt sub-volym spelar så stor roll. Det är ju inte något stort frekvensomfång som berörs.
Det borde fungera med en enkel adapter, men om substeget lägger ihop kanalerna får du även mono till slutsteget. (detta har hänt mig en gång). Du måste göra en liten "dosa" med motstånd för att förhindra detta, kommer dock inte ihåg hur man gör detta, fråga på DIY.
Kan du inte koppla högtalarkablar från ditt slutsteg till din subwoofer? (förutsätter att din subwoofer har högnivå-ingångar, t.ex. skruvpoler). Om dina högtalarterminaler på ditt slutsteg är tillräckligt "stora" borde du få plats med kablar för både högtalarna och subben. Det blir som om du skulle bi-wirat ungefär, det som är så bra med denna metod är att subben får exakt samma info som dina högtalare, med rca kontakt kan det uppstå små skillnader. Dock oftast ohörbara eftersom det handlar om så låga frekvenser, men ändå!
Tänk dock på att man inte kan göra detta med vissa av Advantages och Krells produkter eftersom dom har balanserade förstärkare/slutsteg där båda terminalerna är aktiva och då blir det kortslutning om man ansluter dem till en aktiv subb. Men så är antagligen inte fallet här och då rekommenderar jag detta utan tvekan!
Jag rekommenderar att du struntar i Pre-out for din SUB. Ditt forsteg ar tydligen kansligt for olika impedans pa dessa utgangar. Koppla istället en kort högtalarkabel fran dina front hogtalare till din sub.. och den skall vara pa hogra sidan om du lyssnar pa klassisk musik. Du bör inte få nämnvärd försämring av dina frontar da...