HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gänga på Dali Evidence
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hkman
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/08/14 :  01:39:54  Show Profile Send hkman a Private Message
Jag sitter och ska inhandla ett par spikes till min mors högtalare. Jag kan dock inte hitta nånstans om vad det är för gänga.
Helst skulle jag slippa ta mej till föräldrarna och kolla så jag tänkte om någon här visste med säkerhet vad det är för gänga på Dali Evidence 470.

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/08/14 :  11:26:26  Show Profile Send marbrink a Private Message
Mina föräldrar har också ett par Dali Evidence 470 och jag är 99% säker att det är M8 gänga på dom.
Om du ska köpa spikes så köp http://www.soundcare.no
På deras hemsida finns det också en lista med vilka gängor olika tillverkare har. http://www.soundcare.no/threads.htm
Dali hade M6 eller M8 men är som sagt väldigt säker på att det är M8 på Evidence 470.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/14 :  12:06:54  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
http://www.dali-shop.de/ säljer dom spikes i m8 också. Så chansen verkar mao stor att det är gängan du söker. :)

/Vecc
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/08/14 :  13:57:21  Show Profile Send audiogear a Private Message
Jag är 100% säker på att det är M8 eftersom jag har Soundcare Superspikes av dimensionen M8 till mina Evidence 470.
Go to Top of Page

hkman
Starting Member

48 Posts

Posted - 2003/08/14 :  14:00:27  Show Profile Send hkman a Private Message
Tackar tackar för infon... :)
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/14 :  14:06:14  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Ahhh, det är vid såna här tillfällen ett forum är oslagbart :)

/Vecc
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/14 :  18:18:04  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Annars är ju ett lätt sätt att testa; genom att se om en M8 mutter passar på gängorna, men då måste man självklart veta att muttern är en M8

Jag råkade ut för ett litet problem när det gäller detta. Butiken som jag köpte mina Electra högtalare av, var oxå den butik jag beställde mina Soundcare från. Butiken i fråga sa att dom hade en nyckel (eg. en bok) så dom skulle kolla upp det och sedan skicka dom. Jag blev som ett barn på julafton när paketet kom..... men det var fel gängor Så jag tog helt enkelt de spikesen som satt på och for till en järnaffär och kollade upp det med ovannämnda metod
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/08/14 :  21:10:10  Show Profile Send audiogear a Private Message
quote:
Jag blev som ett barn på julafton när paketet kom..... men det var fel gängor

Vilka klantarslen... det fungerar tydligen lika illa som när man köper bildelar.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/08/14 :  21:42:01  Show Profile Send bjarne a Private Message
Underbar rubrik på ämnet - lät lite scary
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/14 :  22:20:10  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jo, tyvärr. Men jag fick dom 300:- billigare
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000