HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Det kan bli värre
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/08/14 :  23:11:52  Show Profile Send Aton a Private Message
Saxat ur dagens nyhetsbrev från Sverige.nu:

" Rockband tjänar pengar på mp3:or
Till skillnad från resten av musikindustrin så har det amerikanska rockbandet Prish tjänat stora pengar på de möjligheter som mp3-formatet i kombination med Internet innebär. Genom att sälja ljudupptagningar från sina konserter i mp3-format via nätet så har rockbandet redan dragit in över en miljon dollar, eftersom gruppens fans visat sig villiga att betala för sådant som redan finns tillgängligt gratis. (FL-Net)"

En miljon dollar, där ser man. Det går kanske trots allt att tjäna pengar på nätet . Lite kul att någon inom industrin försöker acceptera nätet för spridning av musik. Men tänk om mp3 försäljning i en framtid skulle bli ett alternativ till skivproduktion . Då kan man väl lika gärna gå och fiska eller nåt

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/08/15 :  00:09:51  Show Profile Send Roq a Private Message
Man kanske kan bränna ner MP3-låtar på sin nya SACD då

Edited by - Roq on 2003/08/15 00:10:16
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/15 :  03:58:51  Show Profile Send Bravo a Private Message
Vad billig anläggningen skulle bli, det måste ned i kapacitet så mycket att bristerna döljs, dvs. sälj allt du har och köp........hmmm kanske en bergsprängare ja?

Bravo
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/15 :  05:03:01  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Ujajaja, så förvånad jag blir! I mer än 5 år har jag sagt att mp3 inte skadar musikbranchen, utan tvärtom!!

Jag kan erkänna för er att jag har över 5000 album i mp3, nästan inget under 192 kbit. Sen jag började samla mp3 så har jag ALDRIG köpt så mycket audio cd. För hur det än är, originalet är alltid roligast.

Många kommer nog säga att det är en klyscha, men tyvärr grabbar, det är det inte!
Jag har verkligen inte vart så intresserad av cd, eller lp-musik sen mp3 kom.

Numera anser jag mig vara något av en expert på musikstilen "fusion". Det finnns inte mycket som jag inte hört, eller har på cd/mp3. För mig var verkligen mp3-boomen en hit!

Edited by - vecc on 2003/08/15 05:03:59
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/15 :  05:05:19  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Tillägg: Jag har över 2000 cd/LP också ;)

Vecc

Edited by - vecc on 2003/08/15 05:05:38
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/17 :  20:05:05  Show Profile Send nin a Private Message
Håller med vecc helt! Att folk kan svälja vad BRANCHENS egna undersökningar säger utan att ta en oberoende undersökning istället är ju uselt och långt ifrån kritiskt tänkande.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/17 :  20:10:29  Show Profile Send Bravo a Private Message
Att branschens undersökningar är styrda kan väl inte ha undgått någon, men de behöver en syndabock att skylla på för att få stöd från farbror staten. Sedan kan de fortsätta med sin usla kvalitet.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000