Var en riktig höjdare när den kom för ett antal år sen vill jag minnas. Brukar vara lite överdrivet dyra på beggat marknaden tycker jag Har inte personligen lyssnat på den men gillar i övrigt sunfire och Carver.
Jag har inte mkt till övers för Sunfire. Funkar nästan bra till bio och lämnar väl en halvdan bumlig bas. Till hifi så duger den inte alls.. Den blir aldeles för "slö" och upplösningen är dålig.
Detta är mina erfarenheter av Sunfire. Jag skulle nog rekomendera Rel, infinity, B&W eller velodyne till hifi och bio.
Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Svårt att få en sub att låta bra i en befintlig anläggning om den inte är av samma märke och anpassad till just dina frontar.
Köpte en Velodyne HGS-10 för att ha som filmsubba och den lät faktiskt bättre än förväntat ihop med mina Martin Logan som har väldigt tajta och snabba baselement för att funka ihop med elektrostatelementen. Har också fått bra kritik för att funka ihop med andra högtalare vid just musiklyssning.
Dock har den som de flesta subbor idag en lite väl rumblande effekt vid högre nivåer som funkar bra vid film men sämre vid musik. Det blir en kompromiss.
När det gäller Sunfire är de erkänt duktiga men jag har inte lyssnat på Sunfire True även om den var en av dom jag hade funderingar på att köpa.
Vad har du för högtalare du tänkt köra subban ihop med?
Skall du bara lyssna på musik eller blir det även film?