Pratar vi nya eller begagnade? Att få några nya som är någorlunda vettiga i den är prisklassen är svårt. Får nog gå upp till minst 5.000 kr annars är mitt råd att köpa begagnade. Har inte så bra koll på högtalare in den prisklassen men kan rekommendera Dynaudio Audience 42 för c:a 5 000 kr om det är nya du vill köpa.
Det ska väll helst vara nya högtalare, sen behöver det inte va några värstingar heller. Stativare blir ju inte heller så billigt om man lägger till själva stativen. Får la se hur det blir.
Du kan nog inte få några "värstingar" för 3000 är jag rädd. Oavsett om de är nya eller begagnade. Jag hade satsat på ett par hyggliga stativare, antingen en Dali 2002 eller B&W DM303. Båda kan du få för ca: 2700 på www.hifiklubben.se
Bra ide Sten. Yamaha är verkligen underskattade. Jag minns när jag köpte ett par YS15 (tror jag de hette) till min pc. Ack ett sånt klart & fint ljud jag fick helt plötsligt :)
Chario syntar 100 eller 200 är väl värda en lyssning. Vill du ha golv så är celestion F30 bra för priset. Ljudmässigt slår den förstås inte en stativare, knappast ens på basdjup golvare till trots.
Det finns helt OK stativ för 5-600:-. Både Audio Pro och JWS har stativ i den prisklassen. Själv använder jag ett par från JWS till den lilla anläggningen.
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Kul att någon uppskattade mitt förslag på Yamaha högtalare . Den nya serien låter väldigt bra samt har en underbar finish. Jag tror att Yamaha om ett par år kommer att bli väldigt stora på högtalare igen.
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)