HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 supra fork tweak
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/08/16 :  12:39:16  Show Profile Send bliss a Private Message
fram tills igår var mina högtalarkablar terminerade med oelbachbananer mot slutstegen och med supra fork till högtalarna. av någon anledning greps jag av oförklarlig tweaklust när sambon lämnat hemmet i går kväll så jag tog bort gafflarna och skruvade istället fast kablarna direkt i högtalarna. vilken skillnad! alla parametrar blev bättre men det blev mest tydligt i diskantområdet där detaljer och rymd fick ett rejält lyft.

lyssnade idag igen för att försäkra mig om att intrycket bestod, vilket det gjorde. jag frågade min sambo om hon tyckte att det lät annorlunda mot vad det tidigare gjort. utan att vara nämnvärt intresserad av min hobby sa hon att det lät "krispigare" (men utan att direkt förtydliga vad det "krispiga" skulle bestå av. tror dock att det kan vara samma skillnad vi noterade). kul att en så liten förändring kan göra så mycket. tråkigt bara att jag inte kommit på detta förrän nu.

är det alltid att föredra att köra oterminerat mot högtalarna?

bliss

ps. glöm inte kajsa grytt på bananpiren 21.45 ikväll!

Oh by the way, which one's Pink?
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000