IKEA har även äkta mattor beroende på hur mycket man vill lägga ut. En matta är ju inte något som enbart används till att förbättra ljudet nödvängdigtvis.
Matså: Tjocka mattor köper du billigast på en storstadsauktion. För din del skulle jag rekommendera auktionskompaniet.se i Malmö. Du kan både se och köpa mattorna över internet. Färger och helhetsintryck kan inte bedömas korrekt med de digitala bilderna men billigt blir det. Vad sägs om följande lågprisexempel från deras 3 aug auktion:
Röllakan 260x165. Såldes för 100:- + avgifter (50kr + 20%). Utropspriset var 800kr.
ikea har rätt fina mattor till mkt bra pris som man kan hänga på väggen. några mattor som är mycket populära där är de små RUNDA mattorna. de kostar runt 150kr/st tror jag och är ca 1x1m^2 finns i flera färger . hmm jag skall nog ta anställning på ikeas marknadsföringsavdelning :P
"aton", det hade jag inte en aaaning om, mattor till de priserna mycket intressant. Ett mycket bra tips och då håller jag med dig, varför köpa mattor på IKEA.