Skulle vilja förmedla min otroliga (enl mig) musikupplevelse jag har haft under gångna helg.
Har efter sommarens lyssning fastnat för Magnepan högtalare, valet föll på ett par 1.6 (tack för trevlig lyssning Daniel). Väl hamma bytte jag yt mina gamal burkar JBL L112 (keep on rocking).
Lägenheten nu (byter inom kort) är helt enl alla konstens rekler "tok" fel för dessa högtalare, men men.
Kopplade in, ställde upp, stoppade i Ben Harper.......God damn. Vilket j-a ljud.
Basen satt som en sportmössa, mellan och diskant len som en barnrumpa. Detta kallar jag musik. Bytte till Tool (hårdrock) Samma härliga respons dock utan samma punch i basen men ändå mycket bra.
Det blev en instängd helg men massa musik.
Kringutrustning som enlig mig är förbaskat bra.
Slutsteg Adcom 5800 Försteg Harman Kardin Citation X-II (Yes H/K enda balanserade försteg) CD Harman Kardon 7600 Högtalare Magnepan 1.6
Ps Min flickvänn känner av en underlig anledning inte samma glädje som jag. (Köpte högtalarna medans hon var på semmester!)
Vi har ju en del gemensamt du och jag. Nyblivna 1.6 ägare oc tydligen båda Ben Harper fans. Jag har i.o.f.s upptäckt han ännu nyligare än jag upptäckt Magnepan men har hunnit skaffa hans två första skivor och speciellt hans allra första låter helt sjukt bra här hos mig.