För en som kommit in sent i debatten undrar jag över den nya och spännande efterföljaren till Amplifixen. Är Trubadur och S101 samma maskin eller? På Best Sounds hemsida säljs en förstärkare under namnet Advantage S101 för 19900:-. Jag tycker att utseendet har förbättrats avsevärt och som jag förstår går numera i samma stil som de dyrare Advantageföstärkarna.
Kommer cdfixen också att få en överhalning och gå i samma stil som S1an? Hoppas på svar från någon som är insatt i problematiken.
Mvh JayBee
PS Det kanske är dags att uppgradera sin I200 äntligen.
Ingen överhalning är planerad på CD-spelarfronten. CD-spelare är ganska känsligt ämne just nu i de vacklande tider som är mellan olika format, många väntar och ser. Skall man producera en maskin för ca 10 så kan det inte göras i Sverige utan det får bli en av alla Kina-importer som finns fast med ett annat märke på fronten. Och det är inte riktigt vår grej..... Skall vi göra en för 20 så bör den ju vara framtidssäker och det är ingen lätt match för de pengarna. CDfix finns fortfarande till salu och kan beställas hos någon av de traditionella återförsäljarna (Best Sound t ex om du bor i Sthlm)
Akhenaton:
Modellbeteckningen är S101, vi har döpt den till det Svenska/skandinaviska namnet Trubadur, den existerar ingen annanstans än i Sverige och "heter" mao vare sig 101 eller Trubadur överallt annars. Det kommer bli varianter på denna stärkare, var så säker