Sony S-master teknik lät intressant. Finns det redan produkter med tekniken
quote:Sony’s S-Master technology realises a long-standing ambition of digital audio engineers and enthusiasts alike: direct numerical conversion from Pulse Code Modulation to Pulse Width Modulation at high power levels. For the first time, this enables creation of an extremely high efficiency power amplifier requiring no feedback from output to input. Furthermore, S-Master technology introduces a wholly novel volume control, replacing input digital attenuation with a variable power supply at the output switching stage. This preserves the smallest nuances of an original signal -even at the lowest listening levels.
Jag har själv denon 2900 och att kalla den för audiofil produkt tycker jag är att ta i, jag skulle förstå bättre om den fick en utmärkelse i hometheater kategorin.
Jo jag kan nog bara hålla med om Ipod och Sonys S-Master teknik var de som kändes rätt.. S-Master tror jag kan bli nått som kan komma i många produkter inom en snar framtid..Det brukar ju vara så att en stor firma hittar på nått och sen så köps tekniken av andra mer Audiofil firmor som använder den med bättre resultat..
själv är man sugen på den här: http://www.avland.co.uk/sony/strda3000/index.htm lär kosta strax över 10000 kr när den kommer. Har ingen hemmabio nu men om man börjar med förstärkaren kanske man bygger ut sen.
För egen del så blir det: Plasma Television PHILIPS 42PF9965, som jag planerar att köpa snart. Var och kollade på den förrförra veckan. Får se hur den kan påverka ljudet hemma? Mvh Kristofer