Någon som kan tipsa om en bra CD-spelare som kan hittas för runt 4000:- begagnad? Har kollat lite på Arcam CD72T men det kanske finns bättre alternativ? Gör inget om den är billigare så länge den är bra.
manlix: Allting går. har du snackat med han? alla som jag snackat med har skickat grejorna trots att de inte från början ville det...
Jag skulle nog rekommendera Arcam CD7T istället eftersom den är rappare och mer modern. Mimik II är mer snäll och lugn av sig. Pumpar inte ut detaljerna på samma sätt som arcamen. Mjukheten får du ju ändå från din påtänkta rörstärkare... Kör du mimiken blir det lite för mesigt ljud, även om jag håller med om att den är hyffsad som cdspelare.
Hursomhelst tycker jag att 4000kr är mycket pengar för en så liten spelare som mimik är. 3500kr är mer rimligt... Man vill ju inte råka ut för att lasern går sönder och det har dessutom börjat bli svårt att få fram reservdelar till linn mimik och linn karik. Man får helt enkelt se hela bilden framför sig :)
Tänk på att att utvecklingen hos Cd-spelarna går framåt i rasande fart! Det som var bra för 10 år sedan åldras snabbt...
yalpa: jag tycker mimik och karik är mkt mjuka och behagliga i tonen till skillnad från genki/ikemi. möjligen är cd12 varm också men ... jag prioriterar hellre värme framför detaljer/tighthet , därför göre sig genki/ikemi sig icke besvär.
men skall man ha detaljer o värme finns ju Ah! Tjoeb och Arcam CD23T med flera... de matchas bra ihop med kalla förstärkeri/högtalare som man kanske tycker låter för "kalla".
Hmm, jo. Det är ju till en rörförstärkare som gardd sa. Edison Triod närmare bestämt. :D Arcam CD72T tycker jag är fruktansvärt snygg för övrigt. Skall kika lite på de andra också.