Vad brukar likspänningen vara efter nätdelen i våra traditionella hemmaprylar? Med lite tur borde det inte bli så dyrt att skaffa en DC/DC-converter som ger möjligheten att koppla in 12 V i stället för den integrerade nätdelen...
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent.
Det brukar oftast vara högre än 12V och dessutom balanserad spänning dvs +-xxV. Kan var runt 30 Volt och då behövs större batterier. Nej satsa på en shysst bilradio är mitt tips.
Jag rekommenderar en vanlig DC/AC konverter från en vanlig bensinmack eller clas ohlson. för säkerhets skull kan man kasta in ett litet överbalastningsskydd framför sin hifipryl ifall dc/AC-konvertern råkar skära ihop :)
sen är det bara att köra som vanligt :)
räcker inte solelströmmen till rekommenderar jag bilstereo. jag har ingen aning om hur många paneler du har satt upp och vad de skall räcka till. kylskåp + lampor + 230voltstereo kan bli lite mkt kanske...
Har visserligen blivit varnad för strömslukande bilstereogrejor, men om man köper en riktigt klen förstärkare så kanske det går bra. ...tack för tipsen, har nog funderat på ett dieselverk också...