nu är det så här att jag har byggt en egen baslåda och högtalaren är på 8ohm. min förstärkare är på 8-16ohm. jag har kopplat in den i min föstärkare (5x100) men det låter inge vidare ( det är låg volym, måste pressa upp volyumen till max för att det ska låta hyffsat. jag kopplade in den i B men när jag sedan körde från både A+B så försvann effekten från lådan och det lät nästan bara från frontarna...varför??
Sen så provade jag i farsans gamla förstärkare (2x75) och det funkade hur bra som helst, varför är det så??
Handlar det om att du byggt en subbas. I så fall så måste bas- högtalaren ha sitt eget slutsteg. Du skriver 5 x 100 watt och det betyder att dom fem slutstegen som du har är tänkta att driva tre högtalare fram och två bak. På baksidan av förstärkaren finns det en subbas utgång som är en lågnivå utgång och måste kopplas ihop med ett slutsteg som vanligen finns i subbaslådan. Jag tror att du har kört din bas utan slutsteg du får alltså skaffa ett monoslutsteg. Kolla på www.hifikit.se dom har speciella basslutsteg.