jag undrar on nån testat T+A nätfilter-kopplingslist. de påstod på oslo hificenter att det i princip lät lika bra med ett sånt som med en terminator.eller funkar kanske voltex någorlunda,utan dynamikbegränsning?Jag hade aldrig hört talas om T+A förut men jag måste säga att det lät mycket övertygande.är nämligen lite sugen på nätfilter men skulle vilja ha lite tips i detta ämne. obs är inte 100% säker att det var just detta filter de använde just då,för jag var helt inne i ett par högtalare men när jag tänkte till efteråt vad det var som han på affären hade sagt så kan det nog vara just detta.hur som helst så verkade det vara väldigt bra i alla fall.
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Om du letar efter ett nätfilter som inte ha några somhelst begränsningar currentmässigt (20A) och har ett väldigt bra överspänningsskydd så rekommenderar jag PS Audio Ultimate Outlet. Reducerar nätskräp med upp till 40dB. Den sänker impedansen till dina komponenter också. Kostar 6kkr men är nog det bästa filtret på marknaden.
Titta på länken ovan. PS Audio ger alltid en grundlig beskrivning av sina produkter. Den variant av Ultimate Outlet som säljs i Sverige är High Current versionen.
jo tack,har märkt det. det har blivigt alldeles för dyrt denna sommaren,då talar jag inte om vanliga semesternöjen,utan min sjukdim som heter hifibesatthet! det är inte klokt hur blind för kostnader man kan bli när man har fått för sig nåt.
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!