Hej! Jag heter Markus och är ny här på forumet. Behöver hjälp med ett för mig stort problem. Har spelat sönder 4 stycken scan speak 6.5 element, på mina Carlsson 52.2 lådor. Har en rell storm111 ett krellksa200 slutsteg och audio research ls 15 försteg. parasound drive 2000 dac 1600 signalkabel kimber silver strike och mit termineter2 högtalarkabel. Mitt rum är 3x4 meter litet men gillar att spela MYCKET HÖGT!!! Vad göra köpa ett Tact aktivt delnings filter eller nya högtalare har sneglat på dynaudio 1.3.se revel performa 20. Behöver hjälp kom med förslag MVH/Markus
Finns mycket positivt att säga om 1.3se.... och dom spelar du inte sönder så lätt, tro mig! Vill du begränsa konutslaget på sidohögtalarna så prata med golden age music. Han sydde ihop ett enkelt och mycket välljudande 6/db filter till mig som delar vid ca 80HZ. Bara ett par högkvalitativa kondingar och motstånd som är anpassad till slutstegets ingångsimpedans. Funkar ypperligt om du har en snabb sub.
quote: Hej! Jag heter Markus och är ny här på forumet. Behöver hjälp med ett för mig stort problem. Har spelat sönder 4 stycken scan speak 6.5 element, på mina Carlsson 52.2 lådor. Har en rell storm111 ett krellksa200 slutsteg och audio research ls 15 försteg. parasound drive 2000 dac 1600 signalkabel kimber silver strike och mit termineter2 högtalarkabel. Mitt rum är 3x4 meter litet men gillar att spela MYCKET HÖGT!!! Vad göra köpa ett Tact aktivt delnings filter eller nya högtalare har sneglat på dynaudio 1.3.se revel performa 20. Behöver hjälp kom med förslag MVH/Markus
Ska du göra dig av med carlssonhögtalarna då? Är intreserad
Öh, det är ju 7"-element på 52.2:orna... Mina 8545:or är förövrigt på ingång, så snart lever mina 51:or åter. Känner mig lite som Frankenstein, men mina "monster" brölar avsevärt bättre än den gamle stofilens alster...
...jag är retrofuturist; framtiden var bättre förr..