Ja som rubriken lyder, så undrar jag om någon här på forumetvet något om beomaster 3000 integrerad förstärkare samt Lenco L70 LP-snurra? har hittat dessa i min fars gamla gömmor bägge bör komma från tidigt 70-tal eller så. båda har någon sarg i ljust körsbärs trä. Någon som har några specar eller synpunkter? /patrik
Båda produkterna hör till det som då klassades som hifi, men snarast instegsmodeller. Dock betydligt bättre grejor än vad de flesta hade. Jag hade en Lenco under några år, L75 tror jag. Betydligt bättre än genomsnittsskivspelaren och ganska rejäl konstruktion men har för mig att den inte hade fjädrande upphängning och hade litet väl hög rumble (störningar från motorn). Thorens betraktades som ett klart steg uppåt. Om man tycker det är kul kan man sätta en ny pickup för ett par hundra på Lencon. Lär inte bli något kanonljud men skulle kunna låta rätt trevligt.
Tack för svaren! jag tror att jag ska försöka och pilla i gång lencon och höra hur den låter, jag kommer ihåg från min tidiga barndom att anläggningen lät väldigt bra, jag kunde sitta där och lyssna på musik och sagoskivor i timmar Någon som vet var jag kan hitta en billig pickupp kanske ge ett tips på någon?