| Author |
Topic  |
|
|
lambda
Kilroy was here

120 Posts |
Posted - 2003/09/02 : 18:54:43
|
Läste en recension på 1090 på magasinet, där skrev recensenten att slutsteget byggdes i USA, eller rättare sagt att det är en Amerikansk produkt, stämmer detta? Vad jag vet så ägs rotel av asiater och har sin produktionsutveckling i England och bygger i fabriker i Asien. Någon 1090 ägare här på forumet som har/haft problem med transformator brum? Tackar på förhand för alla svar.
H Lambda
|
|
|
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/09/02 : 18:59:34
|
| Det byggs inte i USA i alla fall. Snarare Asien någonstans. Men spela roll var det byggs egentligen? Huvudsaken är väl att produktionskvaliteten är god? Rotel har utvecklingsavdelningar lite här och var på jordklotet. Vad jag hörde var att det var den amerikanska marknaden som efterfrågade ett stort bjässeslutsteg. Vi borde nog tacka amerikanarna för att det blev till, annars hade inte Rotel tagit fram det. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
|
lambda
Kilroy was here

120 Posts |
Posted - 2003/09/02 : 19:07:18
|
Hej Knoppen!
Nej i sak så spelar det ingen roll var grejorna byggs, bara de är bra. Av de slutsteg jag ägt så har samtliga med transformator brum kommit från USA, skall nämnas att det inte rör sig om de svindyra jättarna utan om märken som brukar benämnas fattigmans krell. |
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/09/02 : 19:25:39
|
"märken som brukar benämnas fattigmans krell."
Lustigt uttryck... Vilka märken handlar det om... |
 |
|
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2003/09/02 : 19:46:48
|
Aha Timbre, där har vi nog Mc Cormack! Ett av de första slutstegen som ville göra anspråk på Krells tron. Vilka fler märken...?
Lambda> Jag kan nämna att den Krell jag ägde tidigare, var den som hade det värsta transformatorbrummet (mekaniskt brum alltså, ej ut i högtalarna). Det berodde starkt på var man bodde, på något ställe var det inget, på ett annat kunde det komma och gå, och på ett tredje så var det konstant brummande. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
| |
Topic  |
|