HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp att välja CD spelare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Outsider
Member

55 Posts

Posted - 2003/09/02 :  20:25:56  Show Profile Send Outsider a Private Message
Jag är på jakt efter en CD spelare till min SAT Amplifix. Just nu så kör jag med en Nad DVD spelare. Hoppas på ett bra lyft om jag köper en bra CD spelare. Har läst och hört att Amplifixen skall drivas balanserat för att låta som bäst. Är alltså ute efter något balanserat. Finns det någon rimlig balanserad DVD så är det givetvis också intressant. Om cd spelaren skall ha något speciellt drag så ska det vara att den är tight i basen, då jag tycker om den typen av baskaraktär.

Tack på förhand!

MVH // Marcus

Frodo
Member

51 Posts

Posted - 2003/09/02 :  22:08:43  Show Profile Send Frodo a Private Message
Hej!

Tycker att du ska prova en Primare D30.2 cd. Den har ballade utgångar och lär visst låta bäst ur dem med, har dock inte provat själv då min stärkare inte har den möjligheten. Hur den låter tillsammans med en SAT?? Det återstår att ta reda på!

Mvh/Nils

Njut av livet medan du kan - det gör jag
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/03 :  10:00:00  Show Profile Send J-son a Private Message
Om du vill få ett riktigt lyft så måste du upp i 20.000-30.000 kr klassen. Är du inte beredd att lägga ut dessa pengar kan en uppgradering av din egen spelare kanske vara ett alternativ.
Gå in på LCaudio.com och kika.

mvh

J-son
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/03 :  10:07:42  Show Profile Send dole a Private Message
Får kosta hur mycket??? Nytt eller beg???

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2003/09/03 :  11:20:04  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
CD-Fix?
Ha lite tålamod så dyker det upp någon begagnad.
Thule kör ju också balanserat.
Go to Top of Page

Outsider
Member

55 Posts

Posted - 2003/09/03 :  12:38:16  Show Profile Send Outsider a Private Message
Jag kikar på något begagnat, tycker dock att tex CDFixen är för dyr. Tänkte mig kanske drygt 3-6 tusen, begagnat alltså.
Uppgradering av min Nad DVD är uteslutet, isåfall köper jag någon annan CD spelare och uppgraderar.
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/09/03 :  17:29:36  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Vincent CD-S6 kan vara ett alternativ, balanserade utgångar och ligger runt 6000:- begagnad.Tight i basen är kanske inte det som karakteriserar den, men den är definitivt värd att lyssnas på.
Mvh Micke
Go to Top of Page

Outsider
Member

55 Posts

Posted - 2003/09/03 :  20:06:11  Show Profile Send Outsider a Private Message
Någon som har fler tips?
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2003/09/03 :  21:23:32  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Jag har inte lyssnat på den själv, men för en hyfsad peng ca 4.500 kronor får du en begagnad thule 150 B. Denna spelare lär ha balanserade utgångar samtidigt som den går att uppgradera med ett uppsamplingskort den dagen plånboken tillåter.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/09/03 :  22:48:05  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Sen jag hörde fixarna ihop med ett par Mercurius så har jag ett "delmål" i livet och det är att ha en sån anläggning hemma, har bara cdfixen kvar att hitta.
Vad jag menar är att jag har fått för mig att cdfixen passar på handen som handsken som det heter.
Prova att låna hem en cdfix och utvärdera, jag vet att den ligger över din budget men...
/Mikaell.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000