Author |
Topic  |
|
sprithitler
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2003/09/04 : 12:35:24
|
Hej. Jag har ett par gamla Mirsch högtalare(Om 452). Jag vill veta allt om dessa, eller kanske snarare om upphovsmannen och hans företags historia, om det går att få tag på honom, eller om ngn har reservdelar till dem. Högtalarna är snygga och välbehållna, bortsett från att skumringarna på bägge basarna i ena lådan har separerat från konerna och spruckit. Jag vill gärna veta om det är möjligt att byta eller laga dessa och hur jag isåfall ska gå tillväga. Min anläggning i övrigt är inte mycket att orda om, en technics (SU-v570 PXS cap)Förstärkare, en gammal Kenwood CD, samt en dator. Jag har börjat överväga att lägga pengar på anläggningen, men med en studentekonomi så är det svårt. |
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. |
|
sprithitler
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2003/09/04 : 17:50:18
|
Ingen som vet ngt om Mirsch eller om högtalarlagning? |
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. |
 |
|
bjorn
senior advisor

390 Posts |
Posted - 2003/09/04 : 17:55:42
|
Olle Mirsch är samtida med Stig Carlsson och tillverkade högtalare fram till mitten av 90-talet. Han har producerat ett antal modeller under eget namn, men även under märket Sonab, om jag inte minns fel.
Mej veterligen är han idag pensionerad och reservelement hittas nog lättast på Hifi Kit.
Mvh
Björn |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
 |
|
Heat
Member

205 Posts |
Posted - 2003/09/04 : 17:59:45
|
Hade själv ett par gamla Mirch som jag fick av farsan, dom spelade faktiskt förvånansvärt bra |
Hellacopters LP/7" köpes |
 |
|
|
Topic  |
|