Vad finns det för försteg i vettiga prisklasser (för mitt fall under 20 kkr) som har mer än en balanserad ingång? Om försteget dessutom har fjärrkontroll är det ännu bättre.
Jag är väldigt nöjd med mitt försteg Mark Levinson No 28. Ljudet är superbt och det har två XLR ingångar. Tyvärr ingen fjärr men med så bra ljud kan man avvara något. Priset har varierat från ca 15000 till 25000 kr.
Audio Research har en modell som heter LS-16 den har jag för mej har 2st.XLR-ingångar,LS-25:an har alla ingångar dubblerade både XLR och RCA-ingångar men då pratar vi helt andra priser men bra är den.ML-38 har också 2st.XLR-ingångar och fjärr kanske kan hitta nån tidig sådan för runt 20'. Mvh
Advantage P1 har dubbla XLR in, och ett par ut. P1 har plastfjärr som standard och en i metall var tillval Den finns ju visserligen inte ny längre, men en begagnad ska väl kosta under 10kkr. Om de nyare S2 också har dubbla XLR vet jag inte, inte heller vad den kostar.
Jag har en P1 som jag är väldigt nöjd med. Extra plus för möjligheten till förbikoppling av valfri ingång, i syfte att kunna använda samma slutsteg och högtalare för hembio.