HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken Cd spelare i prisklassen 20k-35k?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/09/09 :  10:20:51  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Har lyssnat på en hel del cd spelare i prisklassen 10 000 - 20 000kr och inte tyckt att nån har varit sådär jätterolig. Tänkte därför gå upp en prisklass och se om det blir trevligare. Letar därför en balanserad cd spelare i prisklassen 20 000 - 35 000kr. Det jag är nyfiken på just nu är Copland och Gamut. Men det lär finnas fler man borde lyssna på. Förslag? Tips? Enda kravet är att den ska vara balanserad.

Give me my medal because I bleed for it.

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2003/09/09 :  10:58:13  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Ayre CX-7 ligger förvisso strax utanför det prisintervall du anger (tror den ligger på ca 40 000 kr) men måste ändå tipsa om den! Denna spelare presenterar en sådant musikaliskt driv att man blir helt förbluffad. Min far har nyligen investerat i en sådan från att tidigare haft en Cdfix och den ljudförbättring detta medförde är helt enkelt otrolig. Musiken har nu öppnat upp och och musikaliteten som jag tycker är så viktig är klockren, d.v.s. det är oerhört roligt att lyssna till musiken: man vill bara lyssna mer och mer!

Självklart excellerar spelaren även i detaljrikedom, perspektiv etc.

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:12:31  Show Profile Send Bravo a Private Message
En begagnad Mark Levinson no. 39 eller 390.
Kan användas även som försteg, men den senare går kanske något över gränsen begagnad.

Bravo
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:26:41  Show Profile Send J-son a Private Message
Meridian 588 är en mycket trevlig spelare som jag tycker att du ska lyssna på innan du köper något.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/09/09 :  11:45:14  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Advantage S1 Beg. eller Theta Miles..
Dom har även fördelarna att de har inbyggda volymkontroller OM du vill driva dem direkt in i steget..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/09/09 :  12:37:07  Show Profile Send Gebex a Private Message
GamuT är nog ett mycket intressant alternativ för dom pengarna som du vill lägga ut.
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:16:50  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Jag skulle vilja slå ett slag för Audio Aero Capitole beggad eller en Audio Aero Prima Mk2
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:19:44  Show Profile Send LydMekk a Private Message
Hvorfor ikke prøve Electrocompaniet Nemesis ? Knud Vadseth i Fidelity ga denne toppkarakterer i en test. Har også fått meget bra omtaler ellers. Se f.eks. www.audioreview.com og søk etter EMC-1 (tidl modell, men samme basis).

Norge rules...sier nå jeg...

Shit happenz...
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:20:21  Show Profile Send LydMekk a Private Message
Hvorfor ikke prøve Electrocompaniet Nemesis ? Knud Vadseth i Fidelity ga denne toppkarakterer i en test. Har også fått meget bra omtaler ellers. Se f.eks. www.audioreview.com og søk etter EMC-1 (tidl modell, men samme basis).

Norge rules...sier nå jeg...

Shit happenz...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:38:04  Show Profile Send ekman a Private Message
rene har ju en audio aero capitole till salu för 23000dkr den lär vara rätt prisvärd kostar ju 70-80sek ny har jag för mig och den har fått otroligt bra rescensioner plus att den är grymt snygg

annars så låter gamuten riktigt bra också
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/09/09 :  18:50:28  Show Profile Send brumel a Private Message
Ett tips:
Linn Ikemi tycker jag du ska lyssna på och jämföra med Ayre. Linnen är 10 tusen kronor billigare och jag tror den har det ljud du söker.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:59:16  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Bortsett från audio aeoron som Ekman tipsar om så finns det bland beg annonserna en eller två begagnade muse model nine signature. Det är en utgången modell(en dvd spelare) Som spelar riktigt bra för pengarna. För 25tusen är den ett mycket bra alternativ(den finns dock i mk1-mk4). Har "nyligen" jämfört dess efterträdare(model ten) mot min thalia och prestigestegen är klar och tydlig för varje snäpp man klättrar. Thalian ligger på 7200€ ny model ten på dryga 5000€ tror jag.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:10:12  Show Profile Send MartinH a Private Message
En spelare jag alltid tycker är kul att lyssna på är Naims CD5 tillsammans med en extra nätdel ( Flatcap2 ), man blir liksom glad av att lyssna på den

Men Meridian, Wadia, Sony, har spelare i den prisklassen som kan vara ett bra köp...

/Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000