Hur skall man komma till rätta med den stora floran av format nu för tiden? Skall man köpa en multimaskin eller flera billigare maskiner som var och en bara klarar en del av formatdjungeln? För att slippa drunkna i maskiner hoppas jag att man kan klarar sig med en multimaskin.
Jag har kommit fram till fyra apparater (det kanske finns fler) som uppfyller mina krav på att de skall klara DVD Audio/Video, SACD och givetvis CD. Helst skall dessa format klaras av på en lika god nivå.
Nu undrar jag om det finns några som har provat någon eller några av nedanstående maskiner och kan ge tips. Kravet på ljudkvalitet går före bildkvalitet enligt mitt sätt att se.
Har tyvärr inte lyssnat på någon av de spelare du nämner, men funderar själv på att kolla in Denon DVD-2900.
Utöver de spelare du nämner finns, bland annat, Onkyo SP-800 samt efterföljaren till Marantzen, dvs. Marantz DV-8400. Spelaren i länken nedan, kan säkert vara intressant när den kommer (september i USA). Priset anges till 2000$, så den kanske ryms i din budget när den kommer till Sverige.