vad ska man kunna köpa för nå högtalare som matchar cambridge c500 försteg och dubbla p500 slutsteg ?? jag lyssnar nästan uteslutande på hårdrock/vanlig rock ska vara golvstående mellan 5-10000 nån som har nåt tips ??
Jag fortsätter tjata om Heco Mythos 500 eller 700. Maken till tryck men samtidigt rent ljud får man leta efter i den prisklassen. Låter i mina öron flera divisioner bättre än Dali 8008. Med det säger jag inte att Dali suger, utan att Heco äger (i prisklassen) ;)
Cambridge tycker jag har en lite ljus klang och ska det lyssnas på musik med i vissa fall tveksam kvalitet så skulle jag satsa på en högtalare med lite mörkare karraktär... För annars kommer det bli lite väl vast och hårt...
Dali evidence är en riktigt trevlig serie som absolut kan vara värd att lyssna på. Jag hörde dem med NAD-delar och det var helt klart trevligt! Jag skulle hellre satsa på dem än deras blå serie, har själv ägt 5005:orna och evidence var helt klart en division bättre, både stativare och golvare i den serien passar in i din budget och eftersom hifiklubben har cambridge är det ju enkelt att lyssna på rätt elektronik i butik! Rekomenderas!
Heco har jag inte hört så vet inget om dem men är de bättre en evidence så håller jag med vecc att de äger
brukar läsa mycket om att audio pro black diamond brukar vara helt OK som rockhögtalare... priset är ju helt klart attraktivt... vad tror ni om å para med cambridge? nån som försökt ??