Är det någon som har motsvarande utrustning och har hittat rätt när det gäller högtalarkablel?
Jag lånade en kompis hemmabyggda kablar vilket gav min anläggning ett klart lyft; bättre kontroll på basen och ljudet släppte bättre från högtalarna. Mina nuvarande högtalarkablar är Van den Hul M.C D 352 Hybrid.
Jag är inte så het på just de kablarna utan det gjorde mest att jag fick upp ögonen (eller snarare öronen [;-)]) för att högtalarkablarna skulle vara en svag länk i mitt system. Jag känner inte personen som gjorde kablarna och har ingen erfarenhet eller utrustning att bygga själv.
Efter att ha läst en massa tips här på sidan så har jag fastnat för följande: Nordost (får alltid goda vitsord) Svalander Special (flätad elkabel) = billigt Synergistic Research Harmonic Technology
Tänkte få ihop en lista på bra kandidater och låna hem för att göra ett ordentligt test.
Tack för tipsen. Har hemma Nordost Solarwind och Audioquest Bedrock. Än så länge är det ingen klar vinnare, men Nordost leder knappt. Skall fortsätta imorgon och testa lite mer systematiskt.