Den har ett riktigt bra cd.ljud för att vara en dvd. Den är även en utmärkt dvd-spelare. Finishen är kanonbra. Stabilt byggd. Bra service. Borde ligga på 4 till 5000:- begagnad.
V20 är föregångare till V25, så mycket vet jag... Finns inget på deras hemsida om denna model (tyvärr allt för vanligt att tillverkare slutar tillhandahålla info om sina gamla modeller). Hittat den som sista ensamt nytt exemplar i butik för 8500:-. Stått på deras hylla ett tag verkar det som... Har hemma för test ett par dagar o verkar hittils mkt intressant. Lite egenheter med sin (plastiga) fjärrkontroll men annars seriöst intryck. Får gå varm någon dag så.. Någon som vet något mer om denna maskin från Primare?
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
quote:Lite egenheter med sin (plastiga) fjärrkontroll
Primare har en tillvalsremote, C31, som jag antar kan användas även till V20:an. Bara remoten är värd att köpa ett helt system för - snacka om att bygga in känsla i sina produkter!
Jag har en Primare V20 som jag är mycket nöjd med. Hög kvalitet på både bild och ljud. Designen är ett kapitel för sig, mycket solid, spelaren väger 10,5 kg och underbar känsla i knapparna. Fjärrkontrollen är som tidigare sagts inte den bästa. Plastig och ologiskt placerade knappar. Det är dock en mindre detalj tycker jag när både ljud, bild och design/byggkvalitet håller så hög klass.
Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Hmm, har tänkt på de också tober, alltid svårt med nytt kontra begagnat... Nytt i butik = garanti och kan skälla på någon om de inte fungerar, Begagnat = betydligt snällare mot plånboken! Men med mina dåliga erfarenheter med driften på cd-spelare så är jag lite osäker... Jag och avläsning utav ettor o nollor har aldrig kommit så bra överens De va bättre förr på den analoga tiden
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
CC > Esoterisk Hifi har en V25 som varit demoex för 10500:- har själv handlat av dom och kan bara rekommendera affären. Då får du den nyare version och till ett bättre pris också.
Jag skulle nog första ta reda på vad det verkligen är som skiljer dessa maskiner åt innan du bestämmer dig. Kanske är det nog väldigt viktigt som tex progressiv pal/ntsc ifall du kör projektor eller nåt liknande. Manualen till V25 hittar du på Primares hemsida.