Vi har recenserat Arcams bästa dvdspelare i FMJ-serien och tänkte att detta även kunde vara intressant att läsa om även för lite mer inbitna 2-kanals entusiaster. Efter att även ha stämt av med Timbre så postar jag en länk till recensionen här då den även har en del bilder och annat i sig.
Nackdelen är väl kanske att den avancerade och innehållsrika texten blir lite tung i och med nätformatet. Det är lättare att läsa "tunga" texter i pappersformat.
Tack! Mycket bra artikel! Intressanta slutsatser om "förfallet" bland dagens många DVD spelare... Man kunde ju tro att dom både skulle bli bättre och billigare, men om sanningen ska fram får man fortfarande lägga upp en rejäl slant om man tycker bild och ljud är viktigt..
Det är lite som alltid att man får vad man betalar för, dock så hjälper det billigare produkterna till att sprida intresset med tex dvd till väldigt många som annars inte hade tagit till sig detta. Vore det som tidigt 98 då jag betalade nästan 7000:- för min första dvdspelare som då fortfarande var en av dom simplare modellerna på marknaden så hade det inte alls blivit som idag.
Det beror på. Har du en vanlig tv så behöver du inte lägga upp så mycket för att få en bra bild. Med en Pioneer 360, så får du en mycket fin bild. Givetvis får du bättre bild med de dyrare, men inte så fasligt mycket mer. Ljudet är en annan femma.
Matså > Alltså är det precis som med hifi etc. Det är första nivåerna man får dom första stora förändringarna och sen jagar man mindre och mindre detaljer som kostar mer och mer pengar
Vissa vill betala för dessa detaljer medans andra är nöjda.
Kunde ju va kul med ett "vetenskapligt" test där man jämför denna maskins prestanda med musikljud mot rena cd-spelare från samma firma (DIVA 6-7-8-9 samt Diva och FMJ DVD).
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."