Hejsan! Är det någon som har lyssnat på Audiovector C2? Vet att man skall lyssna själv men det är alltid bra med lite förhandsinformation innan man lyssnar. Mvh Peter
Jag hade ett par C2:or i ägon innan jag byggde den poulära Pro Ac klonen som ofta beskrivs på DIY delen av forumet.
Vad jag kan säga om C2:orna är att de lät hyffsat bra då jag provhörde hos handlaren, av de högtalare i denna klass lät de bästgenligt mig alltså fick de följa med hem. Mellanregistret är ganska bra men jag tycker nu i efterhand att de lät ganska tunt, lite tråkigt.
Varför jag har bytt ut dem? Direkt från 1:a tonen då jag kopplade in mina hembyggen så lät allt bara så mycket bättre än c2:orna. Det låter nu mycket mer lungt, skönt och mer harmoniskt om man kan säga så. Detta gjorde att mina fick samla damm till jag sålde dem.
Roq: Det där är från person till person tror jag. Personligen vet jag vad jag gillar och inte gillar och håller fast vid det även om någon annan skulle vädra sina åsikter. /Peter
Håller med om kommentarer ovan samt vill lägga till bumlighet i övre basregistret samt avsaknad av riktigt djup. Anser att det finns mycket annat intressant i prisklassen.(Kostar 8-10 tusen nånting va??)