hej! jag har fått ett förslag om att jag kan bygga alfa2 byggsatsen med seas diskanter, för jag har redan köpt diskanterna. nu undrar jag om delningsfiltret ur den byggsatsen finns att köpa separat? och passar den till seas diskanten (H883) och en fråga till: vad kostar det i så fall?
Korrigerade din, enligt mig, något luddiga rubrik...
bjurta: Hifikit brukar inte vara kinkiga med lösplock ur paketen, lite dyrare blir det dock. Ring eller skicka mail. Vilken bas skall du använda? Förmodar att du tänkt bygga låddan själv eftersom du frågar efter filtret, då blir det ju inte mycket kvar av kitet så att säga.
Seasen har lägre lägsta rek. delning och samma känslighet, så det är nog inga problem Dock är det olika typisk impedans 6 för Seasen mot 8 för Audesen, men jag tror inte det skall ställa till det, även om värdena i filtret skall i teorin skall justeras. Dock får väl nån annan tycka till om detta. Skall man modda filtret så måste det analyseras först. Men då kan man lika gärna bygga ett eget.
/MI
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
ok... tack! jag tänkte använda audes 40w65 basen. den som sitter i alfa2. sen när jag har köpt sakerna så får jag ju se hur det blir!
epkpeng: jag förstår. det är inte första gången du ändrar min rubrik. hehe. men jag ska försöka hitta på lite bättre från och med nu! tack för att du säger till!
MaxMartin: om det är du som har skickat mailen så har jag iaf inte fått den... var det min hotmail du skickade till då eller? jag hade inte fått nån där. men men... så kan det gå. du kan ju prova igen!
det var konstigt... jag gick in på min profil och där stod det helt rätt. skumt... men det är iaf bjurta@hotmail.com. jag vet inte hur man gör när man inte vill ha den dold...?