Har en Zachry subbas förstärkare från Ljudia som är ca 3år gammal. Den har fungerat helt utan problem fram tills igår när den började brumma något helt extremt. Problemet förvärrades snabbt och nu bottnar nästan min 10" bas som sitter i en 75liter sluten låda av det. Man hör nu bara brummet och ingeting av det normala basljudt. Har prövat att koppla in på alla möjliga sett från min förstärkare. Via sub out, pre out och till och med via högniv utgången. Ingeting hjälper. Vad är det som har skett? Går det att fixa ller måste jag köpa ny Subförstärkare? Har redan köpt två nya basar och vill absolut inte riskera att de skadas då de är ganska dyra SS 8565-01. Finns det några förslag på vad som går att göra med två sådana eller ska jag bara köra dom i ca 60liters slutet per styck.
låter ungefär som när signalkabeln får fnatt, testa att dra bort signalkabeln å se om det tystnar, gör det det så kan du testa med en annan signalkabel, funkar inte det så kolla all jordning i Lådan som UrSv säger framförallt på signalsidan, största chansen är nog att kabeln har pajjat eller att rca kontakten på steget har släppt från lödningen.
Testa att rycka alla insignaler och dessutom jorda ingångarna och se om det hjälper. Är den inte tyst då så är det förmodligen rippelkondingarna eller något värre =)
Hej Råkade ut för precis samma sak ( tur jag var hemma när det hände). Orsaken var en dålig signalkabel lite oxid på kontakten ? klämde till den o kör med samma kabel sen ett år.