Author |
Topic  |
|
LydMekk
Member

109 Posts |
Posted - 2003/09/25 : 23:04:38
|
Er Audiovector S6 kurant ? Hvilke synspunkter har du ? Lurer på denne høyttaleren sammen med Krell forsterkere ?
Har tidligere bare hørt et par som ikke var innspilt sammen med Vincent 991 blokker og Hegel S2A CD-spiller.
Ble kanskje ikke HELT overbevist av den komboen, for å si det sånn...
Har noen prøvd disse med Krell bokser ? Eller lignende lydsignatur fra annen elektronikk ?
Generelt synspunkt på Audiovector S6 ?
Har forholdsvis stort rom, så det skal ikke være noe problem.
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/09/26 : 11:06:14
|
Jag har lyssnat på S6 Avantgarde tillsammans med Gryphon Antileon Signture, Graaf GM20 och rörelektronik från Audio Research. Det har låtit otroligt bra alla gånger och det lät verkligen bra med den lilla 20wattaren från Graaf. Tycker ljudet är tight, engagerande och detaljerat. Verkar även vara lätta och driva så rör både passa utmärkt. Superstora transistorsteg behövs inte, satsa hellre på kvalitet än kvantitet. |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
 |
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/09/26 : 11:24:11
|
Rydberg: Bryston/Meridian är både kvalitet och kvantitet i ett packet , utan att vara omotiverat dyra i mitt tycke. Alla audiovector modeller verkar annars vara rätt snälla att driva, så jätte mycket effekt behöver de nog inte. |
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2003/09/26 : 13:07:01
|
Jag har hört S6 Avantgardé med Meridian elektronik rakt igenom... Det bästa jag hört, iaf bland det bästa. Ingen anläggning som jag hört har varit så allround som dessa. |
 |
|
Margaux
Member

679 Posts |
Posted - 2003/09/26 : 13:16:48
|
Har också lyssnat på dem. Givetvis lät de bra.
Det som dock slog mig var att jag tyckte högtalaren betonade diskanten mer än vad jag var van vid. Kan vara en vanesak men värt att tänka på.
Basen och mellanregistret var en nobrainer:-)
|
/Joachim ********** Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik. |
 |
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2003/09/26 : 13:37:57
|
S6:AA hade nästan spikrak frekvensgång i HM mätningar, men tydligen så ska diskanten sprida mycket bra så man får nog vara lite på sin vakt om man inte har ett allt för väldämpade rum. |
 |
|
LydMekk
Member

109 Posts |
Posted - 2003/09/26 : 17:04:03
|
Noen som har mulighet til å maile meg en kopi av evt. tester av Audiovector S6 ?
martin.lambine@netcom.no
Takker på forhånd! :)
|
Shit happenz... |
 |
|
|
Topic  |
|