Hört den endast med nuvaranda uppställning på ljudmakaren. Ljudet tilltalar mig verkligen men högtalarna(Tannoy R2) var svagheten i systemet. Mellanregister / diskant var kristallklar, silkeslen men hade fart och drag på samma gång . Däremot så tyckte jag att basen var lite tråkig, den var frånvarande och inte speciellt engagerad trotts dom biffiga och nästan löjligt stora lådorna. Tror inte det hade något med placeringen att göra utan själva högtalaren i sig.
Undrar om det är någon annan här på formuet som har lyssnat på några andra golvhögtalare tillsammans med myryadsystemet?
Behöver inspiration till min nästa lyssningsstund! Prisklass på högtalarna: 8-13 000:-
Musikstil: Rock / Hårdrock / Ambient mfl
P.s Hur står sig Myryad mot den "nya amplifixen" från Advantageserien? Har inte haft tid att höra den ännu, vill gärna höra några kommentarer
Är ny i hifiträsket, men verkar sjunka allt djupare...
Jag har haft detta Myryad system hemma för provlyssning. Jag körde dem då uppkopplade med Supra Ply 3.4 på ett par Intendo Musica Entro från Engelholm Audio.
Det lät mycket mycket bra och dessa audiofil högtalare i budgetklassen spelar med ett härligt driv och pondus i basen.
Pjotre: Tackar! Läste din recension för länge sedan. Har varit riktigt sugen att få lyssna på den högtalaren, men det har inte funnits någon hifiaffär i stockholmsområdet som haft den för provlyssning... :/
Vet du föresten vad prisökningen på högtalaren berott på,(då 9.800kr mot 12,700 nu)? Förbättringar eller ökade produktionskostnader?