Tjena . jag skulle vilja ha lite info om detta slutsteg : Vincent SP-331 Hybrid Amplifier . ljudkaraktär ? ljus eller mörk ? lite sån info om ljudet , jag funderar på ett sånt som 2 kanalare i min hemmabio blir det bra o blanda olika märken då jag har en hk-avr 4000 nu.. tänker mest på centern .. tack på förhand /s,m
I min smak så är ljudet av den varma klangen, deljerat med en mjuk hållning(antagligen) pga rören :) Tror det kan bli ett riktigt lyft i stereo mot din nuvarande HK. Tycker det är ett väldigt prisvärt slutsteg!
läste recensionen på norska, den va onekligen trevlig. verkar som att den håller upp till 3 ggr sin prisklass krossar den en hk-avr 8500 måntro ?? pris där 6999 på ref 8500 kr tror ja..
mje fast en hk-8500 kostar typ 19000 på ref audio .. så en vincent uppgradering e ju mkt billigare . känns som ett vincent passar mina rcl som handsken
Har jämfört 8500:an med diverse låg-,och mellanpris slutsteg och förstärkare,inkl.deras egen 670. 8500:an är säkert en bra biomaskin,men i 2-kanalsläge S U G E R den. För att uttrycka mig snällt. 670:n,som kostar en bråkdel av 8500:an har ett driv och en rumsinfo som i jämförelse får 8500:an att bara låta.......tråkigt......
Äger just nu ett Vincent SP-331 och är mycket nöjd...(om man nu kan vara det...)
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...