dom verkar väldigt bra.. ger bra utput, mycket linjäritet, låg induktans.. Frånt det jag hört i från Sonus Faber Cremona verkar dom riktigt bra.. tight, ren bas..
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Kan nämna att den mindre 5:an av samma typ verkar rätt riktigt bra också. Har lyssnat på dessa i en Totem högtalare som drevs av Naim elektronik och det svängde otroligt bra. Mycket musikaliskt, tight och följsamt! Funderar själv på att bygga något med dessa element.
jo jag har också lyssnat på dom Totem högtalarna.. Dessutom har jag hört A4 Monitor som också lät väldigt bra. Vet inte om det är samma element dom använt dock.. Finns ju det som heter 15W8530 sen finns det 15W4531. Jag skulle nog hellre använda den senare.. den har lägre induktans och mer känslighet. Låter fömodligen ännu mer öppet och dynamiskt..
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Totem Hawk och A4 använder den blanka coatade 15W. Därmed inte sagt att det är samma element. 15W4531 är matt och sitter i cremona auditor och aystem audio sa2k. (baserat på utseendet. Kan ju vara specialare.). Anlediningen till trådens topic är att jag skissat på burkar med 15W i en eller annan variant. Har dock varit lite skeptisk tll dess litenhet när det gäller basprestanda. De lär ju få flaxa rätt bra i de lägsta frekvenserna, vilket kanske inverkar menligt på disten. Sedan dök 18W/4531G upp... Om den har så snyggt mellanregister som kurvorna påstår kanske man kan ha kakan och äta den!