HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 SS 18W/8531G00?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/10/04 :  09:56:17  Show Profile Send Belker a Private Message
Har någon hunnit testa denna, eller 4 ohm varianten?

http://www.d-s-t.com/scs/data/18w_8531g00d.htm

Ser ju ut på papperet.

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:10:46  Show Profile Send Kraniet a Private Message
dom verkar väldigt bra.. ger bra utput, mycket linjäritet, låg induktans..
Frånt det jag hört i från Sonus Faber Cremona verkar dom riktigt bra.. tight, ren bas..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:40:20  Show Profile Send Belker a Private Message
mmm...Misstänker det!
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/10/04 :  23:31:24  Show Profile Send Sondek a Private Message
Kan nämna att den mindre 5:an av samma typ verkar rätt riktigt bra också. Har lyssnat på dessa i en Totem högtalare som drevs av Naim elektronik och det svängde otroligt bra. Mycket musikaliskt, tight och följsamt! Funderar själv på att bygga något med dessa element.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/10/05 :  10:18:47  Show Profile Send Kraniet a Private Message
jo jag har också lyssnat på dom Totem högtalarna.. Dessutom har jag hört A4 Monitor som också lät väldigt bra. Vet inte om det är samma element dom använt dock..
Finns ju det som heter 15W8530 sen finns det 15W4531. Jag skulle nog hellre använda den senare.. den har lägre induktans och mer känslighet. Låter fömodligen ännu mer öppet och dynamiskt..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page

Belker
Member

504 Posts

Posted - 2003/10/05 :  13:32:37  Show Profile Send Belker a Private Message
Totem Hawk och A4 använder den blanka coatade 15W. Därmed inte sagt att det är samma element. 15W4531 är matt och sitter i cremona auditor och aystem audio sa2k. (baserat på utseendet. Kan ju vara specialare.). Anlediningen till trådens topic är att jag skissat på burkar med 15W i en eller annan variant. Har dock varit lite skeptisk tll dess litenhet när det gäller basprestanda. De lär ju få flaxa rätt bra i de lägsta frekvenserna, vilket kanske inverkar menligt på disten. Sedan dök 18W/4531G upp... Om den har så snyggt mellanregister som kurvorna påstår kanske man kan ha kakan och äta den!
Go to Top of Page

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/10/05 :  13:35:27  Show Profile Send Kraniet a Private Message
skulle nog tro den har sån frekvensgång.. =) den ser väldigt fin ut..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000