HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fd Queen medlemmar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/10/14 :  09:37:09  Show Profile Send Putteman a Private Message
Jag kollade igår på en DVD där Queen lirade live på Wembley Stadium. Jag kom då återigen på vilka rysligt duktiga musiker dom var. Någon som vet vad dom gör idag?

Freddie Merury gick ju tragiskt bort, och Brian May kör solo vet jag. Men vad gör basisten och trummisen idag? Kommer inte ihåg vad dom heter just nu, Deacon någonting heter väl den ena iallafall tror jag.

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/10/14 :  09:47:36  Show Profile Send K-man a Private Message
Hmmm... inte svar på frågan men... när jag körde till jobbet i morse tyckte jag de sa att Queen skulle spela i Gbg..... de undrade själva om vem som sjöng.... svamlade de eller har de "kvarvarande" kört ihop ngt?

\\K-man
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/10/14 :  12:35:41  Show Profile Send Piggen a Private Message
John Deacon, den supercoola basisten :-) Och Roger Taylor på trummsen.
Har ingen aning om vad dom pysslar med.
Skulle tro att Brian May sjunger. Det jag har hört på soloplattorna är ju inte i klass med Freddie, men inte heller kom-och-hjälp-mig-dö...helt okej för en gitarr-mästare!

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/10/14 :  13:19:41  Show Profile Send ayayay a Private Message
Roger Taylor har ju försökt sig på ett par soloprojekt, men det har ju inte gått så bra.

Frågan är om de behöver göra någonting, pengar har de ju

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/10/15 :  11:34:14  Show Profile Send Putteman a Private Message
Att Deacon är cool ja! Skönt gung när han lirar. På Wembley konserten så bytte han dessutom till ett par helsköna gröna shorts mitt i konserten, det gav verkligen stilpoäng måste jag säga.....

Ja pengar är nog inget problem, men många musiker tycker ju iofs att det är roligt att arbeta, till skillnad från många i andra yrken alltså. :-)

Angående Queen i GBG så var det någon hyllningsmusikal eller opera eller nåt sånt som ska gå på lite olika ställen i landet.

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000