HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Underskattad rock?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/15 :  20:28:06  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Jodå, medger att nationaliteten färgar mig i sammanhanget. Måste ändå säga att jag tycker att glampunkorkestern Hanoi Rocks fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Å andra sidan lades bandet ner när trummisen dog och det var ju då det började röra på sig. Det verkar också lite som att lovemetalensemblen HIM anses som näst intill skräp i Sverige, men jag måste säga att de borde slå bättre internationellt för mixturen 80-talspop och malande gitarrer e ju genial (ok, det har blivit tjejigare efterhand). Kanske Ozzyturnen hjälper på traven? Såklart finns det mängder av exempel, men dessa slår mig först.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/10/17 :  11:32:44  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag hyrde en film häromdagen. Den heter Mannen utan minne och är regisserad av Aki Kaurismäki. Filmen är mycket bra och i den spelades en låt som heter My Heart Must Do The Crying och gruppen heter Renegades. De var rätt så stora i Finland på 60-talet, men de finns inte ens med i AMG! En engelsk grupp men som slog bäst igenom i Finland.
De är kraftigt underskattade. Jag förmår mig att det var just de som gjorde låten Cadillac som original.
Låten finns också på en samlings-cd med samma namn som film.
Original Soundtrack
The Man Without a Past.
CD Milan 36011
Både plattor av Renegades och ovannämnda soundtrack kan dock vara svårt att hitta, men lycka til! Om ni vet var man kan få tag i dessa så glöm inte meddela oss andra …
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/10/17 :  11:59:16  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Renegades - dem känner man väl till...

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/10/17 :  14:50:06  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Okej mangew!

Låt oss höra vad du har att berätta …*s*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000