Jodå, medger att nationaliteten färgar mig i sammanhanget. Måste ändå säga att jag tycker att glampunkorkestern Hanoi Rocks fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Å andra sidan lades bandet ner när trummisen dog och det var ju då det började röra på sig. Det verkar också lite som att lovemetalensemblen HIM anses som näst intill skräp i Sverige, men jag måste säga att de borde slå bättre internationellt för mixturen 80-talspop och malande gitarrer e ju genial (ok, det har blivit tjejigare efterhand). Kanske Ozzyturnen hjälper på traven? Såklart finns det mängder av exempel, men dessa slår mig först.
"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Jag hyrde en film häromdagen. Den heter Mannen utan minne och är regisserad av Aki Kaurismäki. Filmen är mycket bra och i den spelades en låt som heter My Heart Must Do The Crying och gruppen heter Renegades. De var rätt så stora i Finland på 60-talet, men de finns inte ens med i AMG! En engelsk grupp men som slog bäst igenom i Finland. De är kraftigt underskattade. Jag förmår mig att det var just de som gjorde låten Cadillac som original. Låten finns också på en samlings-cd med samma namn som film. Original Soundtrack The Man Without a Past. CD Milan 36011 Både plattor av Renegades och ovannämnda soundtrack kan dock vara svårt att hitta, men lycka til! Om ni vet var man kan få tag i dessa så glöm inte meddela oss andra …