Jag har sprungit på ett begagnat system med en Wadia 6 och ett Classé CA-400 till ett intressant pris.
Är det någon som har erfarenheter av de här produkterna? Jag tänker inte i första hand på hur de låter (det tänker jag utvärdera själv!) utan mer på om de är behäftade med driftsproblem, tillförlitlighet etc.
Slutsteget är en bjässe med sina 400W i 8Ohm och 800W i 4 Ohm men jag har hört att de lätt tappar bias, är det sant att de kräver service ofta?
Värt att veta om Classé är att de kan brumma med dålig jord. Mina olika Classésteg har iaf brummat innan jag klippte jorden, om jag inte minns helt fel så brummar den gamla serien (CA300/400) lite mer än normalt.
ryst> tack för tipset, jag skall lyssna efter brum imorrn kväll då jag skall höra systemet. Du verkar ha erfarenhet med Classé, annat att säga om dem? Tillförlitliga?
ekman> "tror inte ca400 kräver service speciellt ofta" Har du egen erfarenhet med Classé's grejer?
Hej Ryst! Det är normalt inte ett slutstegsproblem om du får brum ut i högtalarna, det beror på felaktig inkoppling, man har råkat få jordslingor som det induceras brum i.
Så i detta fallet är det långsökt att lägga ev skuld på Classé.
Knoppen, nja, som jag även påpekade så blev jag av med brummet när jag klippte jorden. Men av visst pillade på CA300/400 så tycker jag att grundbrummet från själv nätdelen har varit lite väl i högsta laget. Självklart finns det ex som inte låter något alls & hus med perfekt jord.
Skulle själv lätt köpa en CA400 om jag hade deg över & den är i perfekt skick