| Author |
Topic  |
|
|
mus
Member

262 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 12:00:27
|
Igår kväll var jag på konsert med Dave Brubeck Quartet.
Det kändes som ett enorm privilegium att se dessa legendariska män live som man så länge haft som favoriter på både LP och CD. Fyra lika vithåriga gubbar som knappt kunde gå in på scen för egen maskin rockade loss så att man inte trodde det var sant. Nära tre timmar höll de på med endast tio minuters paus! Brubeck skämtade med publiken och berättade små historier om andra konserter eller inspelningar han gjort under åren. När musiken spelade stod publiken upp mesta delen av tiden och att ha sett, hört och känt (!) Randy Jones' trumsolo under "Take Five" gäller som en av de absolut bästa musikupplevelser jag någonsin varit med om. Snacka om ståpäls! Publiken fullständigt skrek av förtjusning och stampade i golvet av upphetsning. Magiskt.
Uppställning: Dave Brubeck, piano Bobby Millitello, alto sax, flute Michael Moore, bass Randy Jones, drums |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 12:10:52
|
Va! Var var var??!!! Säg bara inte att det var i GBG!!!!!
\\K-man |
 |
|
|
mus
Member

262 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 13:19:27
|
K-man> Nej, du kan vara lugn det var inte i Gbg, det var i Genève.
Men håll ögonen öppna, kommer de till Sverige får ni inte missa möjligheten att se denne legendariske pianist!! |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/10/21 : 13:27:21
|
mus, tack för det lugnande beskedet! jag höll på att gå i bitar!
...ögonen hålls öppna!
\\K-man |
 |
|
|
poppen
Member

1570 Posts |
Posted - 2003/11/04 : 11:43:20
|
Säg inget mera jag blir gröööön av AVUUUUUNNNDDD. ARRRG också för jag inte fick vara där. Kul att du fick en rollig musik upplevelse. |
Edited by - poppen on 2003/11/04 11:46:39 |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|