HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad tyckte ni om Studio Pop?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/24 :  00:35:34  Show Profile Send matså a Private Message
Tyckte det var sådär. Satt och retade mig på den unga tjejen, typisk fröken märkvärdig.

Min fotosida på flickr

MaxSchreck
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/10/24 :  00:43:52  Show Profile Send MaxSchreck a Private Message
Jag gillar programmet. Man kan få lite nya infallsvinklar på musik därifrån och de brukar ha intressanta hyss för sig. Jag måste som Malmöbo titta varje torsdag nu när Lennart Persson är en del av panelen, men den unga tjejen var inte något vidare. Kändes som att munnen glappade innan hjärnan sattes igång (om det finns någon hjärna). De äldre och mer erfarna gjorde ett mycket bättre intryck och kom med tänkvärda kommentarer. Men vem är jag att uttala mig, gillar ju allt som har med musik att göra
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/10/24 :  10:46:17  Show Profile Send Melker a Private Message
Kan inte annat än instämma i kören. Den där bigbrother-kitty lika tjejen verkade ha tunga "expressen-fredag" (för er som kommer ihåg killing-gänget) preferenser. Annars brukar studio-pop vara intressant och Per Sinding Larsen brukar ju alltid kunna smyga in Einsturtzende Neubauten (hu vilken stavning eller?) på nått sätt, ja tyvärr inte denna gång.

Halmstad
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/10/25 :  03:24:31  Show Profile Send redestad a Private Message
Gillar programmet, trots det omätbart störande HiFi-inslaget förra säsongen. Håller samtidigt med om att den nya unga damen inte tillförde särskilt mycket, rätt hög "guldfisk-status" och ett irriterande "feminist-perspektiv" på det mesta. Hennes idol är förmodligen Linda Skugge och hon skulle troligen döda för att få jobba på DN Kultur. Fördomar.. näää :-)

Kul ändå med lite nytt folk som engagerar tittaren på ett eller annat sätt.
Go to Top of Page

MaxSchreck
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/10/25 :  10:52:23  Show Profile Send MaxSchreck a Private Message
Skivorna Lennart Persson har i sin butik "Musik & Konst" skulle man kunna döda för Lite dyrare men vill man ha bra tips och hitta det där lite ovanliga eller det där riktigt bra är den mycket toppen. Hans recensioner och skriverier i allehanda press är också toppen, synd feber.se lades ned...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/25 :  11:41:08  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag tyckte den unga tjejen var bra och uppfriskande med sin ”jag är jäkligt grym och exklusiv”-attityd. Riktigt unga människor kan sällan förväntas ha en totalt balanserad politiskt korrekt personlighet, och det är det (+ sakinnehållet i vad de säger såklart (och hur de ser ut om de är tjejer )) som gör att de tillför en viktig krydda i blandningen. Alla kan ju inte vara lika softat behagliga som (jag själv) och Sinding Larsen .
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/25 :  21:35:46  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Såg ett avsnitt idag, och tycker att ni är hårda mot 'unga tjejen'. Hon var ganska snäll tyckte jag, i alla fall jämfört med vad ni skriver. Långt ifrån Skugge. Fram för blandingen! Schysst program, har inte sett de nya avsnitten förut.

Hur ödmjuka var ni själva i den åldern? Eller är ungdomar allmänt? Dock skulle man inte vilja ha en panel av bara 'sådana'. Malmökillen var rutinerad!

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/11/04 :  11:39:58  Show Profile Send poppen a Private Message
Retar mig ganska mycket på lilla hårdsminkade fröken märkvärdig. Ännu argare blev jag på hennes dumma på hopp på Ranelid då hon också var med och tyckte hon var så inelektuellt femenistiskt politiskt korrekt.
Kanske min syn på henne färgades av att jag såg heene först i Ranelid fejden.

Byt ut henne omedelbart.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/11/04 :  12:59:20  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Tror att lilla fröken är skribent på Expressen. En av den nya tuffa feministstammen. Vilket betyder att du kan skriva, säga och bete dig hur du vill, speciellt mot medelålders män. För om du inte tycker som de gör....ja! Då är du en mansgris!!!!!!!
Mer satan i TV för, färre urblåsta småflickor, fast de kan ju vara trevliga på sitt sätt,Tack ANNA !

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2003/11/04 :  14:50:12  Show Profile Send keefan a Private Message
Har inte sett programmet. Vad heter tjejen? Hon verkar spännande.

Lennart är alltid bra.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/11/04 :  15:00:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
Natalia Kazmierska, frilansare som skriver om musik och konst i några tidningar., bl.a. Expressen som sagt var.
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/11/04 :  22:11:16  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Klenkar, betyder inte det lika villkor? Medelålders män brukar inte heller backa för att säga vad de tycker.

Intressant i Raneliddebatten på tv var psykologen som aldrig fick tala till punkt, men som sa just det du säger, att det är en fight en medelålders man aldrig kan vinna. För då är de mansgrisar. Damned if you do, damned if you don't.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/11/04 :  23:35:58  Show Profile Send Klenkar a Private Message
visdomkommer ofta med ålder ! Nu vet jag inte vad hon sett eller varit med om här på jorden, men jag tror att hon varken sett eller varit med om mycket.
Musik, va! hmmm? handklapp! innovativt!

dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/11/05 :  00:17:23  Show Profile Send f95toli a Private Message
Å andra sidan ligger hon väl åldersmässigt betydligt närmare majoritetn av skivköparna är övriga panelmedlemmar. Att vara ung betyder ju inte automatiskt att man inte hängt med "länge", vissa genrer har ju faktisk inte funnits mer än 10 år!
(För några veckor sedan pratade jag med en kille som visade sig jobbade extra som DJ på en klubb. Vilken sort musik spelar du frågade jag då intresserat, lite olika svarade han. Jag räknade då upp några stilar som jag förknippar med klubbar och som var "inne" för 9-10 år sedan, han hade aldrig hört talas om någon av dem...)

Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/11/05 :  02:43:05  Show Profile Send pesa a Private Message
f95toli,
Angående DJ-anekdoten Åren går och vi med dem. Ibland går dom fortare än vil vill....

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/05 :  05:22:35  Show Profile Send Bravo a Private Message
Å andra sidan tycks det finnas en tendens idag att är man bara ung och uppkäftig så är det rätt, oavsett vad man kan eller vet eller har vräkt ur sig.
Är man tjej så är det bara att vifta bort all kritik med att "Jag/Vi är feminister och har alltid rätt"

Nämda dam, Natalia Kazmierska, var med i TV härförleden och hävdade att det var helt rätt att ljuga, i det här fallet i kritiken mot Ranelid, bara man nådde sitt syfte.

Oerhört imponerande!

Rent ut sagt, vilket intellektuellt moras!

Känns onekligen som flykt från onda sämre tider.
Tekniken känns igen från ett annat århundrade då folk och "raser" skulle skiljas ut från de rätta och det sköna.

MAN STORKNAR!

Bravo
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/11/06 :  01:28:07  Show Profile Send redestad a Private Message
Håller med om att en bra blandning är positivt och att satan borde få en mer framträdande bild i televisionen :-) Jävlar!
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/11/06 :  10:26:21  Show Profile Send bernu a Private Message
Jag tycker det är ett bra och intressant program i alla sin enkelhet. Däremot så är naturligvis ett sådant program väldigt beroende av sin panel. Jag tycker att det var bättre förra säsongen då det fanns mer inriktning mot musiker i panelen. Jag skulle gärna sett att man hade en ny person för varje avsnitt.

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/11/06 :  11:56:09  Show Profile Send poppen a Private Message
Vad jag vill säga är bara att man behöver inte vara ohövlig bara för man inte gillar en annans musik, literatur eller teater bara för man inte gillar det.
Nu verkar det som Unni Dugge och Natalia Kazmierska inte tycks fatta det. De är konstant otrevliga upplåsta och tror de kan allt best.
De kan de inte. De är bara korkade och för att dölja det spelar de viktiga vilket majoriteten av befolkningen ser igenom. Det roliga är att de inte fattar det själva.
De tror att bara genom att vara agresiva tror de att de kunniga feminister. Det blir bara patetiskt. Fredrika Bremer må vända sig i sin grav. Samt de kvinnor som kämpade för allmän rösträtt i Sverige med.

Summa av kardemumma Sparka alla otrevliga journalister från TV och annat kulturmedia.

De tillför inget utan drar bara stämningen.
De är ju precis som dom som är nere i gytjan i Filmen Bortom drömarnas horizont som villdra ner de andra i skiten.

Så jag hoppas att Natalia får något vettigare att göra än att bara ohövligt kritisera och spela viktig.
Ifall man ogillar något ska man ge konstruktiv kritik.
Min Kritik till Natalia är att var naturlig använd lite av de hjärta hon har om det så är litet som en ärta eller byt jobb exempelvis barn skötare. fast hon kommer ju få dem att grina varje dag.

Edited by - poppen on 2003/11/10 10:42:13
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/11/06 :  12:30:12  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Man skulle kunna kalla henne för en aggressiv best! En feminist i fårakläder.

ps. eftersom jag nu fått konkurrens om mitt eget förnamn, dominik, tvingas jag bekänna färg, svart så klart, och kalla mig vid mitt riktiga namn,

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000