Jag har köpt en Digisnake Two på Ljudmakarn.se.. Nu vet jag inte om det spelar någonroll vilket håll man vänder den åt... Jag har ett par andra analoga coaxial kablar som ska vara vända åt ett visst håll, dvs rätt sida måste in i cd-spelare/förstärkare etc..
Någon som vet om det spelar någonroll eller finns det någon som har samma kabel och kanske vet vilket håll den skall vändas åt?
Det råder ju delade meningar om huruvida det överhuvudtaget spelar någon roll åt vilket håll man vänder kabeln, är den kabel du köpt inte märkt så kan du nog anta att konstruktören tillhör dem som tror att det inte spelar någon roll och då kan du vända den hur som helst.
Oavsett vad DU tror du kan du i vilket fall inte förstöra något genom att vända den åt "fel" håll, så koppla in den som du tycker är bäst (du kan ju testa och se om du märker någon skillnad).
zool: När jag köpte min digisnake two av ljudmakarn, beskrev de för mig vilken kontaktände som var vad! Detta var vad jag fick reda på: Röd ände=sändarände Svart ände:mottagarände