HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JBL i Thailand
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/09/01 :  14:25:08  Show Profile Send David A a Private Message
Har tidigare varit lite skeptiskt till allt JBL hyllande av NiklasNord samt Neriks, men nu har jag faktiskt blivit imponerad. Befinner mig just nu pa sydligare breddgrader och besokte ett nybyggdt diskotek med JBL for hela slanten. Jadrar vad hogt och rent det var! I vanliga fall brukar oronen vara helt slut efter en halvtimme, men icke har. Trots att man stod bara nan meter fran riggen sa var det hogst njutbart! Ska forsoka kolla upp vad det ar for ovrig utrustning.... Men all credit till JBL iallafall!

"THE LEADER IN AUDIO ENGINEERING"

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/09/01 :  14:29:10  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Tja, PA borde de väl kunna..?!?
Förr i tiden var de även duktiga på tung HiFi..Paragon, Everest...har de helt lagt ner den tunga sidan nu tro..??

Har länge vart sugen på att benyttja min oanvända källare till några monstruösa bashorn baserade på ett par JBL 18"...för hemmabioavdelningen alltså..

Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/09/01 :  14:32:46  Show Profile Send David A a Private Message
Har ocksa planer pa att fylla kallaren med bioljud. Kanske skulle vara ballt med ett par riktiga horn i basen!

"THE LEADER IN AUDIO ENGINEERING"
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/09/01 :  14:53:43  Show Profile Send ryst a Private Message
David A: fan är du i Thailand & så sitter du här, ut och sup till nu

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/09/01 :  16:21:21  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Jo du David, där ser du!

-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/09/01 :  17:02:12  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
David A,

Fortsätt att njuta ...

quote:

Förr i tiden var de även duktiga på tung HiFi..Paragon, Everest...har de helt lagt ner den tunga sidan nu tro..??

CH,

Nja, inte riktigt. Kolla in K2 serien som faktiskt är ruggigt bra hifi högtalare. Kanske inte så snygga dock ...

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/09/01 :  18:45:45  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Neriks,

Ok, HiFi'n är alltså inte helt nerlagd då...men vad jag har förstått så säljs dessa monstersystem nästan bara i Japan...där en normal familj brukar tränga ihop sig i en lägenhet på 35 kvadrat..?!?
Japan är en besynnerlig marknad...både vad gäller HiFi och musik...
Jag menar, Thore Skogman skulle kunna göra en turne och spela för utsålda arenor där...förresten, har han inte redan gjort det...

Nej, skämt åsido, jag skulle gärna höra på något av dessa JBL system, mina fördomar gentemot horn kanske kommer på skam.....????

Skulle gärna lyssna på ditt system oxo förresten, ser våldsamt ut..!

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/09/01 :  21:33:06  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

... Jag menar, Thore Skogman skulle kunna göra en turne och spela för utsålda arenor där...förresten, har han inte redan gjort det...

Nej, skämt åsido, jag skulle gärna höra på något av dessa JBL system, mina fördomar gentemot horn kanske kommer på skam.....????

Skulle gärna lyssna på ditt system oxo förresten, ser våldsamt ut..!

CH,

Ja, Japan är nog ett ganska underligt land . Jag skulle förmodlige trivas ganska bra där eftersom jag oxå é ganska underlig ... K2 serien säljs visseligen i Tyskland oxå men tyvärr inte i hemlandet U.S.A. Vad detta beror på är det många audiofiler som funderar över.

Jag fick nyligen bekräftat (visseligen via inofficiella kanaler) att Revel använder mycket av den teknologi som utvecklas av JBL. Baselementet som sitter i Revel Ultima Sub-15 har t ex samma chassie och motor som JBL 2227H

P.S.
Du är hjätrlig välkommen hem till mig CH om du vill evaluera mitt system. Jag kan dock inte garantera att du gillar det du i så fall får höra . Jag är däremot heltnöjd med mitt system ...
D.S.

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/09/01 :  22:59:51  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Detta att elementet i B-15 är ett JBL i grunden har jag faktiskt hört/läst nånstans förrut...stämmer säkert.

Hör av mig när det blir dags för besök i huvudstaden...dina horn måste provlyssnas!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000