| Author |
Topic  |
|
|
f95toli
Member

4209 Posts |
Posted - 2003/10/27 : 23:26:41
|
Jag såg just på "Vita Huset" (en för övrigt bra serie) och i en scen var de på "Rock the Vote" där diverse artister uppträde. En av de artister som framträdde var Aimee Mann med en låt jag aldrig hört förr, man fick bara höra inledningen ostört (resten av låten hördes i bakgrunden) men jag snappade upp att låten bl.a. handlade om Martin Luther King.
Någon som vet något om denna låt? Jag har (såvitt jag vet) allt Mann givit ut som soloartist men jag har inte hört denna låt förut, kommer den finnas på specialutgåvan av "Lost in Space" (jag har förbeställt den )?
Om någon undrar, jo Aimee Mann är min favoritartist.
|
|
|
mus
Member

262 Posts |
Posted - 2003/10/29 : 12:34:41
|
| Ursäkta att jag tränger mig in på din tråd utan att kunna hjälpa dig med Aimee Manns låt i Vita Huset, men eftersom du verkar vara "Mannista" tänkte jag höra vilken/vilka CD av henne du rekommenderar att man som Mann-nybörjare börjar med? Jag har bara hört soundtracket till Magnolia men gillar hennes stil och vill gärna höra mer. |
 |
|
|
f95toli
Member

4209 Posts |
Posted - 2003/10/29 : 13:39:14
|
Den skiva som släpptes före Magnolia (och som filmen faktiskt delvis är baserad på (!) ) är den bästa, "Bachelor nr 2". Du kommer dock känna igen många av låtarna från soundtracket. Om du kan hitta den så är "Ultimate Collection" en bra samling, innehåller en del material som inte släppts innan samt en del äldre material (inclusive två spår från "'Til Tuesday"-tiden). Tror "Ultimate Collection" innehåller det mesta som är bra från tiden före 2000.
Av de andra två äldre skivorna är "I'm with stupid" mest jämn men "Whatever" (första solo-skivan) innehåller också mycket bra, dock finns det faktiskt ett par dåliga låtar på den...
Senaste skivan "Lost in Space" är bra men tyvärr lite tråkig delvis, hoppas på bättring till nästa skiva (ska påpekas att "tråkig" är relativt, jag har redan skivan men har ändå redan förbeställt "special edition" som släpps snart, så tråkig är den )
|
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|