| Author |
Topic  |
|
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2003/10/28 : 21:52:35
|
Kan med det varmaste rekomendera denna skiva. Vid orgeln Mattias Wager.
Det är blandade orgelverk från Bach (Toccata & Fuga, Air, "Jesus bliebt meine freunde"), Cesar Franck, Charles Ives, Gabriel Pierne, Sigfrid Karg-Elert och Charles-Marie Widor.
Inspelningen är genomförd i somras i Hedvig Eleonora kyrka i Stockholm.
Min utgåva är en SACD och jag kör bara CD-spåret på denna hybridskiva. Bästa orgelinspelning jag har? Får jag låta säga vara osagt.... men inspelning har en sådan naturlighet och självklarhet jag aldrig hört hos en orgelinspelning. Ett djup som får andra orgelinspelningar att verka nästan löjliga. Impad 
På mässan i Malmö inhandlade jag denna skiva. Jan-Eric Persson berättade att detta var första gången man provat en ny typ av mic, svenskutvecklad och tillverkad sådan. Det är 1st Thuresson stereomic. Även en del övrig elektronik är Thuresson. Man kör AKG-mic för surroundkalerna.
Efter att ha kommit hem från mässan har den gått varje dag i spelarn.
Nu får jag nog sluta innan jag blir för lyrisk.... Kom ihåg också att jag kör stativare 
/Mattias |
|
|
Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts |
Posted - 2003/10/28 : 22:06:18
|
Hehe, köpte också den skivan på mässan! Och visst är den bra! Dessutom var det ju oförskämt billigt.
/A |
 |
|
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/10/28 : 22:14:13
|
Yttreligare ett intressant tips, tackar. |
Bravo  |
 |
|
|
Resolution
Member

158 Posts |
Posted - 2003/10/30 : 18:13:30
|
Jan-Eric Persson rockar verkligen!!! Hans inspelningar är verkligen enastående! Köpte själv SACD Eric Bibb, Benny Waters och en annan...
   |
"In my mind, I'm already gone" |
 |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts |
Posted - 2003/10/30 : 18:50:26
|
| Jag köpte oxå Opus3 - Organ Treasures - kan bara säga en sak "rekommenderas".. |
 |
|
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2003/10/31 : 09:04:30
|
Same here... köpte också den! Den brölar på rätt bra på Utopiorna här hemma.. hehe  |
 |
|
| |
Topic  |
|