Det har hänt mej att om man skall beställa något från ett annat land än Sverige tex USA så får jag inte det utan jag måste använda mej av en som kanske har argenturen för den vara i tex Sverige eller Europa.
Nu är det ju så att vissa varor kan det ju vara nästan halva priset på i USA jämfört med i Europa.
Finns det något sätt att komma undan detta på utan att behöva känna någon eller själv åka dit för att inhandla det man vill ha, tex ett par högtalare??
//Michael
Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den." O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.
Parallellimport kallas det för. Eventuella svenska agenter tycker inte om det. Även tillverkarna brukar tycka illa om det; eftersom agenterna blir på dåligt humör av det. För vissa varor är det dessutom olagligt.
Vad gäller din fråga; jag tror att det kan vara knivigt att lösa det utan en amerikansk brevlåda. Ett knep är att hålla sig till de produkter som är billigare i Sverige än i resten av världen (företrädelsevis svensktillverkat).
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent.
Brevlådan verkade ju intressant..:-) Skall undersöka det närmare.
//Michaels
Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den." O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.