|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/10/29 : 17:57:41
|
Hej lenwac!
Tack för tipset. Vilken underbar musik. Jag visste inte ens att det fanns ett band som heter så … Vi på forumet har koll på det mesta och just därför är det helt underbart att vi tipsar om varann om bra musik. Själv köper jag ytterst sällan helt nya plattor, i så fall får mina kommande tips handla om bra musik som är underskattad enligt mig.
Deras The Facts of Life och Passionoia har fått bra betyg t.ex. på http://www.allmusic.com
Wow … Jag var sugen att försöka ta lite mer reda om gruppen och fick fram att frontfiguren Luke Haines har medverkat i tre band samt gjord också egna soloprojekt! Nämligen The Auteurs (fyra cd), Baader Meinhof (en cd) och Black Box Recorder (fyra cd). På eget namn finns följande tre plattor: Christie Malry’s Own Double Entry, The Oliver Twist Manifesto och Das Capital.
Det mesta verkar ha fått bra kritik, så det blir mycket catchin’ up to do … om man vill hålla sig ajour!
Alla uppgifterna är från amg, så jag är inte hudra procent säker på att det är helt korrekt. De har förmågan att ”glömma” eller ”trolla” bort en hel del skivor. |
Edited by - pick-me-up on 2003/10/30 06:44:52 |
 |
|